Ga naar de inhoud

Wie is wie?

Saskia Capello - Lindner

Ik ben Saskia Capello, neem zitting in de Raad van Commissarissen sinds 2020. Vanaf 1 april 2026 ben ik voorzitter van de Raad van Commissarissen. Ik werk als directeur Verslavingreclassering GGZ.

Een woning is één van meest basale levensbehoeften van ieder mens, bijna net zo belangrijk als eten en drinken. Ook mensen met een wat smallere beurs moeten passend kunnen wonen. Tegelijkertijd zijn betaalbare woningen schaars.

Woningcorporaties spelen een onmisbare rol bij het creëren en behouden van een passend woonaanbod voor iedereen. Ik ben trots dat ik als voorzitter van de Raad van Commissarissen van Rentree een bijdrage mag leveren aan deze belangrijke maatschappelijke opdracht.  

 

 

Marlous van der Veen

Mijn naam is Marlous van der Veen. Sinds april 2026 ben ik lid van de Raad van Commissarissen van Rentree. In mijn werk houd ik me bezig met maatschappelijke vraagstukken. Ik werk als strateeg bij woningcorporatie Woonconcept in Meppel. Ook ben ik commissaris bij netbeheerder Cogas en toezichthouder bij adviesbureau CE Delft.

Eerder werkte ik bij onder andere Enexis, WMD (drinkwaterbedrijf) en SVn. In mijn werk stel ik vaak dezelfde vraag: hoe maken we met de kennis van nu iets goeds voor vandaag én voor de toekomst?

Die vraag past goed bij Rentree. Hoe zorgen we samen dat iedereen prettig, betaalbaar en passend kan wonen, nu en later? Een fijn huis is namelijk de basis voor een goed leven. Daar zet ik mij graag voor in.

 

 

 

Egbert Dijkstra

Ik ben Egbert Dijkstra en ben al ruim 30 jaar als vastgoedprofessional actief in de vastgoedsector.
Het grootste gedeelte daarvan werkte ik in diverse vastgoedfuncties bij een institutionele belegger.  Daar was ik als directeur van de divisie Vastgoed eindverantwoordelijk voor het totale vastgoedbeleid.

De afgelopen jaren ben ik, naast toezichthouder bij woningcorporaties en een zorgorganisatie, actief in het adviseren van vastgoedondernemingen in met name de Nederlandse woningmarkt.

Bij Rentree ben ik naast lid van de Raad van Commissarissen ook lid van de Audit Commissie.

 

 

Erna Pieters

Ik ben Erna Pieters en sinds 1 mei 2026 lid van de Raad van Commissarissen van Rentree. Ik ben als huurderscommissaris benoemd op voordracht van de huurdersorganisatie, het Bewoners Adviesorgaan Rentree (BAR). Ik vind het belangrijk dat de stem van huurders goed wordt gehoord in de keuzes die Rentree maakt. Ik werk sinds eind 2016 als jurist in mijn eigen bedrijf in Deventer en geef juridisch advies aan ondernemingen en organisaties op het gebied van het ondernemingsrecht, contractenrecht, bouwrecht en vastgoedrecht. Eerder ben ik 20 jaar advocaat geweest.

Ik ben al lange tijd actief als toezichthouder bij maatschappelijke organisaties. In 2018 ben ik voor het eerst toezichthouder geworden bij een woningcorporatie in Apeldoorn. Sinds 2021 ben ik ook toezichthouder bij een woningcorporatie in Nijverdal. 

Woningcorporaties hebben een belangrijke maatschappelijke rol. Betaalbaar, passend en kwalitatief goed wonen in een prettige buurt is een belangrijk onderdeel van bestaanszekerheid. Rentree werkt in Deventer dagelijks aan haar doelen voor de volkshuisvesting. Ik vind het mooi dat ik als huurderscommissaris, met oog voor de belangen van (toekomstige) huurders, hieraan een bijdrage mag leveren.

 

 

Guus Berkhout

Mijn naam is Guus Berkhout. Per 1 mei 2025 ben ik toegetreden tot de Raad van Commissarissen van Rentree. Dit op voordracht van het Bewoners Adviesorgaan Rentree (BAR).

Als huurderscommissaris zet ik mij in voor de belangen van de huurders en zorg ervoor dat hun stem gehoord wordt in de besluitvorming. Ik geloof dat een goede samenwerking tussen de huurders en de corporatie belangrijk is voor het realiseren van onze gemeenschappelijke doelen. Ik lever graag een bijdrage aan een positieve en duurzame toekomst voor de stad Deventer. 

In het verleden heb ik gewerkt als manager kredietverlening bij twee verschillende banken. Daarna heb ik ruim 10 jaar gewerkt als fondsmanager van een investeringsfonds voor duurzame kantoren. In 2020 heb ik de overstap gemaakt naar de volkshuisvesting. Ik maakte de overstap omdat ik nieuwsgierig was naar de sociale kant van duurzaamheid. In eerste instantie als commissaris. Daar werd ik zo enthousiast van dat ik na een jaar directeur werd van een kleine corporatie in Flevoland. Dat heb ik vier jaar gedaan. Ik heb besloten dat ik de opgedane kennis meer tot zijn recht komt als commissaris dan als directeur bestuurder.

Deventer is een prachtige stad en Rentree vind ik een mooie corporatie: met name omdat er een sterke focus is op de volkshuisvestelijke doelstelling, de lijnen kort zijn en de communicatie direct is. Ik woon in de regio Arnhem en nu mijn kinderen uit huis zijn heb ik weer ruimte voor een andere passie: muziek maken. Ik speel graag contrabas in verschillende orkestjes en zing ook graag.